logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit VW Passat 2.0 BiTDI


 

Aktualita

VW Passat 2.0 BiTDI

31. 07. 2015
 
 

Když budete toužit po nejvýkonnější verzi nového Passatu, skončíte u dvěma turbodmychadly přeplňovaného dieselu.

Každá nová generace Passatu nikdy nebyla o revoluci, ale o decentní, ale o to preciznější modernizaci. Ta poslední není výjimkou. Passat v ní poznáte prakticky okamžitě, ale přesto je jiný. Úzké světlomety a maska chladiče vytvářejí dojem šířky, prodloužený rozvor při prakticky nezměněné celkové délce zase zmenšuje převisy karoserie, a tak nový Passat působí dynamičtěji. Na první pohled vás osloví preciznost, což podtrhují minimální spáry mezi panely karoserie a jednoduchý design. Podle mého je ale nectností nového Passatu značná přezdobenost – chromovanou lištu najdete v masce chladiče, kolem bočních oken, v prazích, v náraznících, stříbrné jsou na kombíku i střešní nosiče... na mne to prostě působí lacině a pouťově.

Podobné je to s interiérem. Kvalita materiálů a dílenského zpracování je doslova hmatatelná. Vše je tam, kde má být, a prakticky není co vytknout, i když interiér na někoho může podobně jako karoserie působit chladně a neosobně. Daleko víc mi ale opět vadí množství blýskavých dekorací, které při jízdě ve slunečném dni jsou až nepříjemné. Na druhé straně Passat nabízí spoustu místa na předních i zadních sedadlech a vnitřní prostor působí vzdušně.

Pojďme ale k novince pod kapotou. Dvěma nestejně velkými turbodmychadly přeplňovaný dvoulitr disponuje na danou kubaturu oslnivými parametry 240 koní a 500 N.m. Tento motor je vždy spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion, takže pohled do tabulky na hodnoty zrychlení 0–100 km/h a maximální rychlosti vypadají více než slibně.

Motor se po nastartování projevuje jako diesel a uvnitř je ho až nečekaně dost slyšet. Po zahřátí se zklidní a utiší, ale jakmile od něj chcete výraznější akceleraci a vytočit se přes 2500 min-1, je onen typický zvuk dieselu zpátky. Pružné zrychlení je u tohoto motoru nadprůměrně dobré a zátah pěkně plynulý, ale pokud chcete využívat plný potenciál motoru, po překročení nějakých 3000 min-1 motor zvadne a celkově to navzdory slibným parametrům na sportovní dovádění prostě není. Přesto zrychlení až do nějakých 160 km/h není vůbec špatné, dále ale motoru jakoby dojde dech a ručička rychloměru se posouvá jen pozvolna. Svůj díl na ne úplně přesvědčivém sportovním projevu má i převodovka. Při normální jízdě řadí dobře a hladce, ale ve sportovním režimu je pomalá, a navíc tradičně pro DSG sveřepě drží zařazený převodový stupeň až do určitých otáček bez ohledu na polohu plynového pedálu. Po chvíli vám to přijde otravné. A nakonec ještě spotřeba. Tabulková hodnota v kombinovaném režimu tvrdí něco o 5,4 l/100 km. Já při dost pohodovém ježdění s dodržováním rychlostních limitů jezdil za 8,1. Pokud bych se rozhodl stále hledat onu sportovnost slibovanou výkonovými parametry, pohyboval bych se se spotřebou přes 10 l/100 km. Znovu – jako už několikrát – vyvstává otázka: „Proč kupovat diesel?“

Testovaný Passat byl vybaven příplatkovými tlumiči s možností měnit charakteristiku a ty bych vřele doporučil, protože dokáží výrazně měnit charakter auta. Většinu času jsem trávil v režimu Comfort, který byl v kombinaci s velkými koly na české silnice nejpříjemnější. Auto je v této konfiguraci měkké, přes nerovnosti se přenáší plavně a pořád si uchovává vyváženost a dobrou ovladatelnost. Sportovní režim podvozek výrazně přitvrdí a na hladké silnici dá Passatu zajímavou agilitu, ale při přejetí nerovností budete trpět s autem. Pohon všech kol je nastaven jinak než u minulé generace, u té se auto chovalo jako předokolka, z této verze nového Passatu máte pocit, že řídíte auto se stálým pohonem všech kol a příspěvek zadní nápravě je větší, což pocítíte hlavně při akceleraci. Stejně jako pro další věci ale platí, že svezení v Passatu je velice dobré, ale jaksi takové neosobní.

Nový Passat pokračuje v tradici – je to po všech stránkách velice povedené auto a nemá zásadní slabiny. Díky své bezpohlavnosti umí oslovit široké množství zákazníků, mně osobně se ovšem jeho sterilita, neosobnost a laciná přezdobenost moc nelíbí. Navíc verze s bi-turbo dieselem svými parametry slibuje něco, co zůstává nenaplněno, a ve své podstatě by vám velice podobnou službu udělalo i obyčejné 2.0 TDI s výkonem 150 koní anebo ještě lépe povedený zážehový motor 1.8 TSI a ušetřili byste 200 000 Kč. A pak je tu ještě cenová politika. Testované auto s příplatkovými věcmi stálo téměř 1 400 000 Kč. Jenže to už se dostává do ranku prémiových šestiválců, a to je především po stránce motoru a radosti za volantem trochu jiná liga.

(zdroj: magazín EVO, Petr Horák)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774