logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Škoda Superb 2.0 TSI


 

Aktualita

Škoda Superb 2.0 TSI

27. 07. 2015
 
 

Na toskánských silnicích okolo Florencie jsem poprvé vyzkoušel jedno z nejočekávanějších aut letošního roku – novou Škodu Superb.

Při statické prezentaci před několika týdny na mne udělal nový Superb velký dojem, je to úplně jiné kafe než uměle natažená a uzoučká první generace nebo oteklá druhá generace se směšně krátkými kapotami vpředu i vzadu. Nový Superb je sebevědomě svalnatý a atraktivní. Narostl především do šířky, a hlavně, jeho proporce jsou v porovnání s předchozími generacemi mnohem vyváženější. Design si rovněž ponechal řadu nápadů ze studie Vision C, zkrátka nový Superb je pěkné auto, u kterého už není na první pohled cítit snaha po co největším prostoru uvnitř vozu i za cenu disproporční vizáže a tenhle přístup mu náramně prospěl.

Prvním dojmem z interiéru je solidnost a účelnost. V recenzích některých kolegů se dočtete, že interiér jim přijde strohý, dle mého spíš není zbytečně přeplácený lacinými pozlátky, jako například ten v novém Passatu. Ke ztvárnění interiéru nemám výhrad, působí patřičně honosně a kvalitně, je slušně vybaven, ergonomie je výborná a já osobně jsem se v interiéru cítil velice dobře. Pochopitelně nesmím opomenout nabídku prostoru, která je na sedadlech vpředu i vzadu vskutku velkorysá. Také objem kufru 625 litrů asi bez problémů uspokojí veškeré potřeby, navíc přístup do něj je díky výklopné zadní stěně velice dobrý, i když po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne schod a opěradla se nesklopí do roviny...

Škoda nový Superb pyšně označuje jako nejlepší, nejpropracovanější a nejmodernější škodovku vše dob. A má pravdu, v autě můžete mít celou řadu nejrůznějších asistentů, které přispívají nejen ke komfortu a pohodlí, ale také k bezpečnosti jízdy. Z tohoto pohledu nový Superb opravdu představuje naprostý vrchol toho, co mladoboleslavská automobilka kdy vyráběla.

Pojďme se ale svézt. Jako první se mi do ruky dostal Superb s dvoulitrovým dieselem naladěným na 150 koní a kombinovaným s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Hned po nastartování motoru si všimnete jeho výborného odhlučnění a i později, kdy jsem při jízdě po toskánských okreskách motor vytáčel, byl v interiéru jeho zvuk slyšet jen opravdu velice tlumeně a jakoby z dálky. Nicméně na nějakou velkou dynamiku tenhle motor není a tak trochu si říkám, jak asi Superb pojede s 1.6 TDI, když s tímhle dvoulitrem to bylo tak tak. Přitom 1485 kg je na tak velké auto spíš méně než více.

Chuť jsem si ovšem spravil za volantem verze s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem s výkonem 280 koní. Ten je k dispozici pouze se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. U nejvýkonnější verze bych si dovedl představit například ve sportovním režimu ještě výraznější zvuk, tenhle je možná až příliš decentní. Motor je ovšem silný a se Superbem moc pěkně jede, převodovka navíc ve sportovním režimu řadí rychle, při zařazení si motor z výfuku decentně odchrhlá. Převodovka si ale uchovává neduh všech DSG a nečte intenzitu sešlapování akcelerátoru, a tak bez ohledu na cokoli prostě drží zařazený převodový stupeň až do vytočení motoru na patřičné, celkem vysoké otáčky. To je ale asi jediná vážnější výtka ke svezení s touhle verzí Superbu. Fungování systému pohonu všech kol je téměř neznatelné, pouze na výjezdech ze zatáček pod plynem zaznamenáte, že si auto pomáhá i zadními koly, jinak jsem připojování zadních kol nezaznamenal, což ovšem neznamená, že neprobíhá.

Nový Superb umí poprvé nabídnout také nastavitelný podvozek. Komfortní režim je vysloveně houpavý a až přehnaně měkký. Ve standardním režimu už je houpání auta menší, ale přesto je i tento režim relativně komfortní. Sportovní režim podvozek přitvrdí a na dobrých silnicích je použitelný i pro normální ježdění, otázka je, jak to bude na českých silnicích. Každopádně změnu režimu podvozku poznáte a charakter auta se změní, mně se nejvíce zamlouval ten sportovní. Ani v něm ale není Superb žádná velká „pila“, a když to přeženete s nájezdovou rychlostí do zatáčky, zaboří se na vnější přední kolo a s lehkou nedotáčivostí si uleví svévolným navýšením poloměru zatáčení. Účelnější je pomalejší nájezd a brzké přidávání plynu, kdy i pohon všech kol citelně pomůže s přenosem síly motoru na silnici. Tenhle přístup se Superbu zamlouvá o poznání více a vy z něj nakonec za volantem budete mít větší radost než z ohrnování pneumatiky přes ráfek.

Pokud zrovna nevyužíváte plný výkonový potenciál motoru, je jízda velice tichá a komfortní. Navíc při dálničních rychlostech okolo 130 km/h umí Superb s motorem o výkonu 280 koní jet se spotřebou okolo 7 l/100 km. Co však motor ani při své síle neumí dát, to je takový ten pocit samozřejmosti a nadhledu, který dává velký víceválcový motor – ten už ale bohužel Superb nemá. Novému Superbu by však náramně slušel...

Nový Superb se po prvních stovkách kilometrů za jeho volantem jeví jako moc povedené a dobré auto. Asi se neubrání srovnání s Passatem a v tom případě, pokud budete porovnávat srovnatelná provedení, je mi Superb milejším autem, které není lacině přezdobené a podbízivé. Ano, díky politice koncernu VW neumí nabídnout některé poslední technologické prvky a jeho chování při jízdě není tak neprůstřelně dokonalé a chirurgicky sterilní a nezábavné jako u Passatu, ale je to stále moc dobré auto.

(zdroj: magazín EVO, Petr Horák)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774