logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Subaru Outback 2.5i Lineartronic


 

Aktualita

Subaru Outback 2.5i Lineartronic

31. 07. 2015
 
 

K emocím nové generace Outbacku se musíte prokousat...

Subaru nemá důvod na Outbacku něco zásadního měnit. Je to auto, které si za dvacet let našlo svoji pevnou pozici na trhu a těm, kteří si ho oblíbili, nabízí unikátní mix vlastností, jež zkrátka jinde nenajdou. Asi proto se nový Outback vydal cestou evoluce, velmi důkladné evoluce. Subaru u něj přepracovalo celou karoserii, která je nyní o 67 procent tužší. Výztuhy jsou všude možně a došlo dokonce i k mírnému posunutí předních sloupků dopředu.

Pod uhlazeným, a nutno dodat, že osobitějším designem je pro Subaru typická technika –ale s poměrně rozsáhlými úpravami, jak to tahle japonská značka dělá. Samozřejmostí je motor boxer uložený před přední nápravou a symetricky uspořádaný pohon všech kol. V tomto případě hrají prim bezestupňové převodovky Lineartronic, které jsou připraveny pro zážehový motor 2.5i i pro diesel 2.0D. Jen doplňme, že diesel s přímo řazenou převodovkou bude v nabídce také, nicméně není očekáván velký zájem ze strany zákazníků.

Z tiskové zprávy je zřejmé, že se Subaru soustředilo na každý detail. Cílem vývoje bylo poněkud jednoduše znějící Capability mastered, tedy jakési zdokonalení schopností. Svezení ukazuje, že nejvíce vývojové práce padlo právě na podvozek a karoserii. Jízdní vlastnosti jako takové jsou na silnicích tradičně vynikající. Neznám na trhu jiné auto se světlou výškou 20 cm, které by tak ochotně zatáčelo a působilo tak obratně a sdílně. Na tom má určitě největší podíl nízko položené těžiště a dobré rozložení hmotnosti. Pečlivé naladění podvozku, stejně tak jako jeho vyztužení v příčném směru se projevuje tím, že v zatáčce se Outback zřetelně opře o vnější přední kolo a jednoznačně vám dá najevo, že jste pánem situace. Následnou akcelerací se přenese hmotnost více dozadu a tohle mohutné auto vykrouží oblouk naprosto suverénně. Skvělé je, že přesně dokážete odhadnout přilnavost předních kol. Na tak velké a pohodlné auto je to překvapující.

Tuhá karoserie umožnila použít o trochu měkčí podvozek než dřív, a tak s touto jistotou přichází i více pohodlí a účinnější tlumení nerovností silnic. To se projevuje hlavně na hrbolatých a rozbitých silnicích, ale také na šotolinových a terénních cestách. Rozbitá okreska je pro Outback ráj. Jen cítíte, jak kola letí po hrbolech a karoserie se nese stále rovně. Vše doprovázejí jen tlumené zvuky od podvozku a vy máte ve volantu neustále přehled o tom, co se děje. Podobné je to na polních a lesních cestách, po nichž se nová generace Outbacku pohybuje uvolněněji a hladčeji. Jako by se vrátila ona určitá poddajnost a přátelskost podvozků původních Subaru, které v minulé generaci nahradila spíše tvrdost.

Z celkového pohledu je pro Outback lepší volbou atmosférický zážehový dvouapůllitr. Upravený diesel není špatný, na vznětový motor je příkladně tichý a kultivovaný, má více síly ve středních otáčkách, ale ve vyšších rychlostech prostě nejede. Zážehová verze také není trhač asfaltu, ale je na tom přece jen o trochu lépe hlavně v rychlostech nad 100 km/h. Zážehový motor, u nějž Subaru uvádí, že předělalo celých 80 procent dílů, je doslova neslyšný a po nastartování o něm nevíte ani z pohledu vibrací. K tomu přispívá i sametová bezestupňová převodovka, která ve městě funguje tak, že to vypadá, jako byste se ulicemi proplétali na nějaké neviditelné gumě bez sebemenších rázů a v naprosté tichosti – to je opravdu příjemné. Po dálnici se Outback pohybuje bez sebemenších vibrací podvozku. Opět se ukazuje, jak má vypadat správný komfort cestování.

Právě pohodlí se projevuje také uvnitř. Rozměrově je interiér prakticky totožný s předchozí generací. Místa je prostě všude dostatek – už i proto, že Outback je v tomto směru navržen hlavně pro Američany. Pohodlná sedadla se zvýšenou polohou sezení zůstala zachována. Úplně nová je ale přístrojová deska, která působí hodně moderně a bytelně. Navigační systém je plně integrován do středového panelu. Umí spoustu funkcí, včetně propojení se speciální aplikací Subaru Starlink, dostupnou pro mobilní telefony. Díky ní se do auta dostávají vybrané informace z internetu (pomocí připojení přes telefon), což se může na cestách hodit.

Zmínit je třeba ještě jednu zajímavou techniku. Verze s převodovkou Lineartronic (a těch bude naprostá většina), budou standardně vybavené asistenčním systémem EyeSight. To je specialita Subaru, která si pomocí dvou kamer vytváří trojrozměrný obraz prostoru před vozem. Z něj následně vyhodnocuje různé situace a nabízí několik funkcí. Tou hlavní je preventivní brzdění – při rozpoznání překážky před ní dokáže v rychlostech do 50 km/h zcela zastavit. Když v této situaci sedíte za volantem, tak je to zajímavý pocit a jen si uvědomíte, jak je „padesátka“ vysoká rychlost. Další funkcí je adaptivní tempomat, který funguje spolehlivě a podobně jako radarové systémy konkurence. Vtipné je, že Outback registruje rozsvícení brzdových světel vozidla vpředu a je připraven s předstihem jednat. Zajímavostí je, že když Outback se zapnutým tempomatem zastaví za autem vpředu, tak při jeho rozjezdu vás na to Outback decentně upozorní.

Nový Outback je prostě skvělé a neobyčejně univerzální auto. Když netoužíte po dynamice v přímém směru, budete prostě nadšeni, protože toho umí hrozně moc. Z našeho pohledu je ale škoda, že nemá v nabídce výkonnější motory. Takový dvoulitr turbo z Foresteru XT nebo šestiválec 3.6R z americké verze by Outbacku dodaly ještě více šťávy...

(zdroj: magazín EVO, John Brown)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774