logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit SEAT Leon X-Perience 2.0 TDI


 

Aktualita

SEAT Leon X-Perience 2.0 TDI

31. 07. 2015
 
 

Železo se má kout, dokud je žhavé – tímto mottem se zřejmě řídí v SEATu a na prodejní úspěchy modelové řady Leon loni na podzim navázali další verzí, pojmenovanou X-Perience.

SEAT Leon X-Perience vychází z kombíku ST a podobně jako například Octavia Scout se tváří jako auto do lehkého terénu. Používá k tomu klasické pomůcky v podobě černého oplastování podběhů a dolní části nárazníků, imitace ochranných plechů pod nárazníky a zvýšený podvozek – v tomto případě o 27 mm. Osobně se auta tohoto typu celkem líbí a SEAT Leon X-Perience není výjimkou.

Interiér se od běžného kombíku prakticky ničím neliší, pokud tedy pominu příplatkové čalounění hnědým semišem, které ladilo s hnědou metalízou karoserie. Jinak je jednoduše a přehledně řešen bez nějakých zbytečných designérských výstřelků a přehnaného zdobení. V porovnání s VW Golf je pocitová kvalita interiéru o něco horší, ale nijak zásadně. Díky velkému rozsahu nastavení volantu (především se dá hodně vytáhnout) se dobře hledá pohodlná pozice za volantem. Místa je na předních sedadlech tak akorát, vzadu to je nepatrně horší a na zavazadla zbývá 587 litrů, přičemž kufr má pravidelný tvar a je vidět, že byl kladen důraz na jeho dobrou využitelnost.

Testované auto mělo pod kapotou slabší z nabízených variant čtyřválcového dieselu 2.0 TDI s výkonem 150 koní. Ten Leonu X-Perience uděluje slušnou dynamiku, zrychlení z klidu na 100 km/h zabere necelých 9 sekund a maximální rychlost lehce překračuje hranici 200 km/h. Věřím, že dvoulitrový diesel bude na českém trhu oblíbený, a dost možná ještě víc menší 1.6 TDI, který umí Leon X-Perience párovat s pohonem všech kol, zatímco u příbuzné Octavie Scout tuhle kombinaci nenajdete. Pro mne je to ovšem pořád diesel, jehož výhoda v nízké spotřebě ve srovnání se zážehovým motorem už dnes prakticky neexistuje (po testu ukazoval počítač 6,3 l/100 km) a přes veškerou snahu konstruktérů se kultivovaností, jemností a šířkou využitelných otáček zážehovému motoru prostě nevyrovná.

2.0 TDI se v interiéru projevuje sice tlumeným, ale stále slyšitelným hučením, které kazí zvukový komfort cestování, zejména na dlouhé vzdálenosti. Motor sice nabízí slušnou pružnost, v momentně potřeby prudké akcelerace z nízkých otáček se ale dostavuje známý efekt, kdy se chvíli nic neděje a pak se motor snaží vše dohnat.

Naladění podvozku SEATu Leon X-Perience je poměrně tuhé a rovněž díky tomu je na silnici i při rychlejší jízdě v zatáčkách hodně jistý. Naopak na hrbolaté silnici to bude důvod spíš trochu ubrat, protože tam už podvozek nežehlí nedostatky povrchu cesty pod koly tak dokonale. Je třeba říci, že ale ani v takovém případě se od podvozku neozývají žádné rázy nebo pazvuky. Díky o něco větší světlosti zvládne Leon X-Perience i polní nebo lesní cestu, na velký terén to ale ani tak není a ani to nebylo záměrem. Pohon všech kol je řešen podobně jako u všech sourozenců na podvozku MQB, tedy systémem Haldex 5. generace, který funguje rychle, efektivně a ve své podstatě si připojení zadních kol ani nevšimnete. Výhodou pohonu všech kol je, že automaticky dostanete lepší víceprvkovou zadní nápravu.

SEAT Leon X-Perience úspěšně aplikuje osvědčený recept na atraktivní, outdoorově vypadající auto a na ježdění je velice příjemným společníkem. Cena verze s dvoulitrovým dieselem a přímo řazenou převodovkou začíná na částce 655 900 Kč, pokud byste chtěli diesel s dvouspojkovou převodovkou DSG, znamená to ale zároveň také silnější verzi motoru s výkonem 184 koní a cenu o 75 000 Kč vyšší. Osobně bych však sáhl po verzi se zážehovým motorem 1.8 TSI, je sice k mání pouze s DSG, které mu ubírá na agilitě, ale stojí jen o 12 000 korun víc než slabší diesel s přímo řazenou převodovkou a kultivovanost motoru a jízdní projev je podstatně lepší, zatímco spotřeba paliva prakticky stejná. Škoda Octavia Scout se stejnými motory je o něco prostornější, ale také v průměru o 35 000 Kč dražší.

(zdroj: magazín EVO, Petr Horák)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774