logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Maserati Ghibli Diesel


 

Aktualita

Maserati Ghibli Diesel

30. 07. 2015
 
 

Zapomeňme na polemiku, zda vznětový motor patří pod kapotu Maserati – to už řešilo mnoho značek před tím. Ve všech případech s tím reální zákazníci nemají problém, ba právě naopak...

Značka s trojzubcem ve znaku patřila vždy mezi prémiové a dokázala to za více než stoletou historii sportovními modely i závodními úspěchy. Již déle než polovinu období své existence měla ve svém výrobním programu i čtyřdveřové modely Quattroporte, na kterých současná generace stojí dosud. Menší moderní sedan se jménem Ghibli propůjčeným od legendárního kupé se snaží svým pojetím, standardní výbavou i použitými materiály zamířit jinam než německé a další prémiové značky.

V kombinaci s ještě před pár lety nepředstavitelně výkonnými přeplňovanými vznětovými motory je na jedné straně „entry“ modelem značky Maserati, na straně druhé nepostrádá nic, co je pro ni charakteristické. Maserati Ghibli Diesel je zcela svébytný vůz klasické koncepce s vidlicovým třílitrovým turbodieselem VM Motori o výkonu 275 koní, které přenáší osmistupňová samočinná převodovka ZF na kola zadní nápravy. Vůz o hmotnosti 1835 kg dokáže zrychlit na 100 km/h za 6,3 s a jet až 250 km/h. Tentýž agregát používá i vlajková loď Quattroporte a ani ta se za své dynamické vlastnosti nemusí nijak stydět.

Maserati Ghibli, a to rovněž v provedení Diesel, upoutá svými tvary, nadprůměrnou standardní výbavou i použitými materiály a kvalitou jejich zpracování. Na výběr je třináct odstínů laku, pět druhů obložení interiéru od světlého dřeva až po karbon, několik odstínů kůže včetně dvoubarevných čalounění a sedm druhů litých kol, stejně tak jako čtyři barevné odstíny brzdových třmenů. Dá se říci, že stěží potkáte dvě identická Ghibli.

V přepočtu stojí Maserati Ghibli Diesel necelých 1,9 miliónu Kč včetně DPH. To není zanedbatelná částka, ale kromě navigace, parkovacích senzorů a vyhřívaných zadních sedadel dostáváte ve voze prakticky vše, co si jen můžete přát. Zmíněné tři prvky výbavy zahrnuje paket Business, který včetně daně vyjde na zhruba sedmdesát tisíc korun. Dovybavení dalšími luxusními prvky záleží jen na vás a stavu vašeho konta.

Jízdní vlastnosti, stejně jako ergonomie zasluhují jedničku, agregát mezi vznětovými vidlicovými šestiválci patří k nejtišším a nejkultivovanějším, řízení je přesné s dobrou odezvou. Jediným drobným handicapem je méně místa na zadním sedadle za řidičem, je-li vyšší postavy. Na druhé straně absolutně převratný je způsob prodeje a distribuce modelu Ghibli Diesel. Společnost Scuderia Praha ve spolupráci s leasingovou společností ALD Automotive nabízí Maserati Ghibli Diesel již za 28 tisíc korun měsíčně bez DPH, ale naprostá většina uživatelů je jejím plátcem. Program zahrnuje po dobu čtyř let nájezd 80 tisíc kilometrů, povinné ručení, havarijní pojištění, výměnu pneumatik včetně jejich uskladnění, silniční daň, dálniční známky po celé období, tankovací kartu se slevou a záruku po celou dobu.

(zdroj: magazín EVO, Petr Ehrlich)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774