logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Hyundai i30 Turbo


 

Aktualita

Hyundai i30 Turbo

28. 07. 2015
 
 

Modernizovaný Hyundai i30 vyráběný v Nošovicích dostal do vínku přeplňovaný zážehový motor o výkonu 186 koní. Lehce přes 1200 kg vážící pětidveřový hatchback se snadno ovládá a jezdí vcelku svižně.

Značka Hyundai nabízí zatím svou nejvýkonnější „třicítku“ jako třídveřový hatchback, trochu připomínající kupé, nebo jako praktičtější pětidveřový vůz, který jsme měli k dispozici. Zástupce C segmentu měří rovných 4,3 metru, rozvor 2650 mm nabízí i pětičlenné posádce, nebude-li příliš přerostlá, místa dost. V základu má kufr objem necelých 380 litrů.

Co stojí za zmínku, to je hmotnost vozu, kterou výrobce udává od 1292 kg včetně 75 kilo vážícího řidiče. Tím patří Hyundai i30 Turbo mezi nejlehčí hatchbacky, navíc je okořeněný přeplňovaným motorem o výkonu 186 koní. Toho dosahuje při 5500 min-1, ale bez problémů zvládne vytočení až na 6200 min-1. Nejvyšší točivý moment 265 N.m se jeví jako dostatečný.

Tří- i pětidveřová verze jsou nabízeny za stejnou cenu 539 900 korun, za příplatek 13 900 Kč je jen metalíza a za dalších 40 000 korun Exclusive paket zahrnující varovný systém vyjetí vozu z jízdního pruhu LDWS, navigaci s kamerou pro couvání a panoramatické střešní okno. Poslední jmenovanou položku bych si klidně odpustil a peníze raději investoval do benzínu. Jinak výbava nebere konce a to, za co u jiných, často ostřejších hatchbacků připlácíte, dostanete v i30 Turbo v základu. Jde například o sportovní vyhřívaná sedadla, částečně čalouněná kůží, možnost nastavit účinnost posilovače ve třech úrovních, přístrojovou desku Supervision, zvenku zase LED denní světlomety vpředu i vzadu či 18“ kola z lehkých slitin obutá do pneumatik 225/40 R 18.

Po nastartování se ozve o něco sytější, ale dobře utlumený zvuk značící příslušnost tam, kde začínají hot hatche. Velmi slušná je i dynamika, konkrétně zrychlení z 0 na 100 km/h za osm sekund a nejvyšší rychlost téměř atakující 220 km/h. Podstatnější je však pocit řidiče jak z dynamických, tak jízdních vlastností. Na i30 Turbo se mi líbí, že pokud chcete jet ostřeji, musíte si o výkon říci. Na rozdíl o jiných, často výrazně tupějších benzínových turbomotorů s téměř „dieselovským“ projevem. I když šestka klidně zvládne 60 km/h, vrcholný točivý moment 265 N.m je k dispozici už při 1500 min-1, ta správná dynamika začíná v oblasti okolo 4000 min-1. Pak je jízda vykoupena o něco vyšší spotřebou atakující desetilitrovou hranici. Na druhé straně při dodržování limitů jsem byl schopen po silnicích první a druhé třídy držet spotřebu mezi 6 a 6,5 l/100 km. Při občasném svižnějším svezení, jízdou po městě a poté dodržování jízdních limitů jste schopni s i30 Turbo jezdit někde v oblasti 8 l/100 km.

Velmi dobrá je rovněž ergonomie, daná nejen vhodnými a dostatečně rozměrnými předními sedadly, u řidiče standardně vybaveného elektricky ovládanou bederní opěrkou, a tak i jízda po mnoha stech kilometrech může být zábavou. Pakliže ji nastavíte pouze na dálnici. Hyundai i30 Turbo je vcelku tvrdší, ale stále dostatečně komfortní auto se slušnými, lehce nadprůměrnými jízdními vlastnostmi. Dopomáhají mu k tomu nízká hmotnost, slušné brzdy i víceprvková zadní náprava se stabilizátorem. Navíc výhodou proti konkurence je pětiletá záruka bez omezení kilometrů. Abychom však nehovořili pouze o superlativech, v zatáčkovitých úsecích před najetím do zatáčky nemá vůz rád následnou korekci. Má tendenci k rozhození zadní části, ale takhle se chová většina vozů s pohonem předních kol, kde je větší část hmotnosti soustředěna vpředu. Stačí i30 Turbo srovnat, mírně snížit rychlost a nasadit správný rádius.

Proslýchá se, zřejmě ve vazbě na slušné výsledky v nejvyšší rallyeové kategorii WRC, že by do budoucna měly světlo světa spatřit další vozy se sportovním akcentem, a to nad současnou novinkou Hyundai i30. Zda z ní budou vycházet či nikoliv, to jsme se zatím nedozvěděli.

(zdroj: magazín EVO, Petr Ehrlich)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774