logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Ford Mondeo 2.0 EcoBoost


 

Aktualita

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

27. 07. 2015
 
 

Ford si s příchodem nové generace Mondea dával hodně načas. Zatímco na americkém trhu se pod jménem Fusion prodává už přes dva roky, do Evropy dorazilo teprve loni na podzim.

Přestože zvenčí nové Mondeo vypadá spíše jako velice důkladný facelift předchozí generace, je to zcela nové auto, postavené na nové podvozkové platformě. Silueta vozu je ovšem povědomá a co do rozměrů zůstává Mondeo na poměry střední třídy opravdu velkým autem. Podobně jako Passat v nejvyšší výbavě Highline, má i Mondeo v nejvyšší výbavě Titanium na můj vkus až přehnané zdobení karoserie lacině vypadajícími stříbrnými a chromovanými ozdobami, u Mondea jich ale není tolik jako u Passatu.

Interiér Mondea je dostatečně prostorný ve všech směrech, pro cestující vzadu je to u liftbacku díky svažující se zádi siluety kupé o něco horší a vzrostlejší dospělí se vejdou s drobnými obtížemi. Líbil se mi příplatkový multimediální systém Sync 2, jehož ovládání je díky rozměrnému dotykovému displeji pohodlné a v základní obrazovce vidíte pěkně pohromadě vše podstatné. Vše důležité ukazují i displeje v přístrojovém štítu, ale jejich ovládání na obou ramenech volantu mi nepřijde nejšťastnějším řešením. Volant je tlačítky přeplácaný a ovládání možná zbytečně komplikované. Pokud mám srovnávat s Passatem, postrádá sice Mondeo až do očí bijící vysokou kvalitu zpracování a materiálů, ale zase alespoň nepůsobí přezdobeně a strojeně.

Zážehový čtyřválec 2.0 EcoBoost je nejsilnějším motorem nabídky a jeho 240 koní je na papíře příslibem zajímavého svezení. Bohužel ale tento motor nedostanete v jiné kombinaci než se samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem, a to je ve své podstatě zabiják veškeré radosti. Výrazně otupuje reakce motoru a udávaným výkonovým parametrům nedá šanci se projevit. Bohužel to není všechno, přispívá také ke značnému apetitu motoru, s nímž se mi při testu nepodařilo srazit spotřebu pod 10 l/100 km, při normálním ježdění jsem se pohyboval spíše lehce nad 11. Motor sice je kultivovaný, dobře odhlučněný, ale to je i menší 1.5 EcoBoost, kterou jsem měl rovněž možnost vyzkoušet a s přímo řazenou převodovkou na Mondeo stačí. Sice je dynamika svezení jen průměrná, ale ne o tolik horší než u dvoulitru s automatem a umí jezdit za 7 l/100 km. Ve srovnání s tímhle motorem diesel postrádá jakýkoli smysl.

Parádní disciplínou Mondea byly vždy jízdní vlastnosti, a je tomu tak i tentokrát. S relativně lehkým motorem v přídi si Mondeo uchovává neutrálnost i při velice svižných průjezdech zatáček. Naladění podvozku je možná trochu měkčí, což se částečně podepisuje na větších náklonech karoserie při razantnějším způsobu jízdy, ale celkové naladění je povedeným kompromisem mezi velice slušným komfortem a stále dobrou agilitou. Tohle Passat umí až s příplatkovým nastavitelným podvozkem DCC. Navíc mi přijde, že Mondeo zvládne výborně žehlit nerovnosti bez toho, že by o tom posádce dávalo vědět nějakými rušivými zvuky nebo rázy. Odhlučnění podvozku se inženýrům Fordu opravdu povedlo.

Jestli čekáte jednoznačnou odpověď na otázku, jestli je nové Mondeo lepší než Passat, není úplně jednoduché odpovědět. Obě auta míří na podobnou klientelu, ale každé něčím jiným. U Fordu se mi líbí, že není tolik lacině přezdobený, necpe se tak okatě do prémiového segmentu za pomoci laciných pozlátek a má výborný podvozek bez nutnosti využití nastavitelných tlumičů. Neprůstřelná kvalita zpracování je zase na straně VW. Důležitým kritériem by ale mohla být přece jen vstřícnější cenová politika Fordu, testované Mondeo se silnější verzí čtyřválce 2.0 EcoBoost má základní cenu 834 990 Kč a s přihlédnutím k tomu, jaké to je na normální ježdění příjemné a celkem schopné auto, to dává docela smysl.

(zdroj: magazín EVO, Petr Horák)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774