logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Hyundai i20


 

Aktualita

Hyundai i20

27. 07. 2015
 
 

Na přelomu roku uvedl Hyundai zcela nový model i20. Vůz, který vznikal pod taktovkou Petera Schreyera.

Předností značky Hyundai proti evropské či japonské konkurenci stejné kategorie je bohatší výbava a pětiletá záruka. U nové i20 se k tomu přidává ještě atraktivní design, daný mimo jiné pátým falešným oknem, a velký vnitřní prostor. Ten umožnil dlouhý rozvor 2570 mm, který je ve třídě B naprosto unikátní.

Měl jsem možnost řídit Hyundai i20 s motorem o objemu 1,2 litru o výkonu 84 koní, které se prostřednictvím pětistupňové přímo řazené převodovky přenášejí na kola přední nápravy. K dispozici je ještě tentýž motor o výkonu 75 koní, stokoňová čtrnáctistovka a dva turbodiesely.

Výbava Comfort, doplněná paketem Style a metalickým lakem, zahrnovala prakticky vše, co bylo donedávna charakteristické pro vozy stojící o dvě třídy výše. Navíc styl interiéru, velikost a tvar předních sedadel a velké množství měkčených plastů posouvá novou i20 spíše do „céčkového“ segmentu.

Při prvním usednutí za volant je ergonomie zdařilá a já si uvědomil, jakými mílovými kroky nebo spíše skoky se značka Hyundai posouvá. Vzpomněl jsem si na někdejší modely Pony, Accent, Getz a najednou sedím ve voze, který leckteré automobilce ukazuje záda.

Nová i20 je skvěle odhlučněná, řízení není zbytečně přeposilované, dráhy řazení jsou vcelku krátké a přesné, motor poskytuje na svůj objem slušných 120 N.m točivého momentu. Nejvyššího výkonu dosahuje při 6000 min-1 a na rozdíl od některých tupých přeplňovaných zážehových motorů občas vyžaduje podřazení. To dává jízdě, využijete-li plný rozsah otáček, do určité míry sportovní charakter. Budete-li se pohybovat v rychlostních limitech u nás povolených, vystačí si i20 s necelými šesti litry na 100 kilometrů jízdy. Pak brzdy i celý podvozek poskytují dostatek jistoty se značnou rezervou. Odpružení vozu je komfortní, avšak nikoliv měkké. Tady je znát, že i20 vznikala tak jako řada novějších modelů značky Hyundai, a to v německém vývojovém středisku ve Frankfurtu. O rukopisu dnes již legendárního Petera Schreyera byla řeč a úspěchy v nejvyšší rallyeové kategorii WRC jsou dalším důkazem, kam se značka Hyundai posouvá.

(zdroj: magazín EVO)

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774