logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Infiniti Q50 2.2d


 

Aktualita

Infiniti Q50 2.2d

02. 09. 2014
 
 

Prémiový japonský sedan vybavený dieselem je soupeřem především pro německé trio Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Infiniti Q50 je prvním modelem japonské automobilky, který je pojmenován podle nového klíče označování vozů.

Pohled odborníka Vám v následujícáím textu nabízí Petr Ehrlich, vydavatel magazínu evo:

Při pohledu na Q50 se skoro až nechce věřit, že je přímým nástupcem sedanu G37, který nebyl špatným autem, ale do vkusu evropských zákazníků se zrovna netrefil. Q50 je na tom v tomto ohledu o poznání lépe, a nejen v něm. Velice dobře vypadá nový interiér, který se vyvaroval množství tlačítek na středové konzole díky dvěma dotykovým monitorům. Zatímco ten výš umístěný slouží pouze pro navigaci a couvací kamery, na spodním se ovládá všechno možné. Přitom ale základní funkce, jako například ovládání hlasitosti rádia, mají klasický otočný ovladač. Q50 se také může pochlubit celou řadou inovativních prvků, má například aktivní řízení jízdy v pruhu, sedadla zabraňující únavě, která byla vyvinuta za pomoci NASA, výborný audiosystém Bose a celou řadu nadstavbových uživatelských funkcí, které si každý může konfigurovat podle libosti.

Zatímco na severoamerickém trhu, který je pro nový model Q50 hlavním odbytištěm, je nabízen sedan střední třídy jednak se zážehovým motorem o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní a jednak s hybridním systémem celkovém výkonu 364 koní, pro Evropu je určen druhý jmenovaný, a navíc diesel o objemu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Infiniti Q50 je tak v Evropě k mání se dvěma systémy pohonu, jejichž počet se však bude v budoucnu rozrůstat. Základní motorizací je tak pro našince čtyřválcový diesel 2,2d, který Infiniti získalo díky spolupráci s Mercedesem. Provedlo na něm několik změn. Motor v Infiniti je rovněž přeplňován jedním turbodmychadlem a dosahuje stejného výkonu 170 koní jako Mercedes-Benz C 220 CDI.

Japonci ale agregát osadili vlastními solenoidovými vstřikovači a změnili sací trakt. Ačkoli zvenčí není zvuk linoucí se zpod přední kapoty ničím libozvučným, uvnitř auta jsou neduhy dieselu výborně odfiltrovány a utlumeny. K mání je diesel jak s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak se sedmistupňovým automatem. Při testu na zatáčkovitých silnicích Q50 ukázala, jak mrštným autem umí být. Vyznačuje se vyváženým a neutrálním chováním. Není to auto na divokou jízdu brzda-plyn, a to ani v momentě, že nastavíte vše do toho nejsportovnějšího režimu. Ale slevte trochu z těchto nároků a Q50 se ukáže jako velice agilní a rychlé auto. Změny směru mezi navazujícími zatáčkami zvládá s lehkostí, která umně maskuje celkovou hmotnost. A tak asi největší otazník visí nad tím, zda i přes svůj nesporný talent, moderní technologie a výrazně vylepšený design dokáže Infiniti Q50 evropské zákazníky oslovit. Náš názor je, že si pozornost určitě zaslouží.

Specifikace

Motor vznětový R4, 2143 cm3, turbo

Výkon 170 k@N/A

Točivý moment 400 N.m@1600–2800 min-1

0–100 km/h 8,7 s

Maximální rychlost 231 km/h

Spotřeba paliva 4,4 l/100 km

Cena 861 160 Kč

Text: Petr Ehrlich, vydavatel magazínu evo, www.i-evo.cz Foto: Archiv magazínu evo, www.i-evo.cz

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774