logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Infiniti Q50 Hybrid


 

Aktualita

Infiniti Q50 Hybrid

01. 09. 2014
 
 

Nový soupeř pro německé trio BMW řady 3, Audi A4 a Mercedes třídy C nabízí nový diesel i velice potentní hybrid.

Mohlo by se zdát, že hybrid je tu především proto, aby šetřil palivo, ale ani podle představitelů automobilky to nebyl jediný a nejdůležitější záměr. Nakonec celkový výkon 365 koní a točivý moment 546 N.m svádí, a ne neoprávněně, vaše myšlenky trochu jiným směrem. Akcelerace z klidu na 100  km/h v čase 5,1 s mnohé naznačuje a když při testu maximálního zrychlení slyšíte krásně zpívat někam k 7000 min-1 vytočený V6, pochopíte, že cílem bylo především umocnit dynamiku Q50. Hybrid je vždy párován se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, ale na výběr je pohon jen zadních, nebo všech kol, u kterého opět čtyřkolka není primárně systémem zjednodušujícím šplhání do zasněžených kopců, ale podporujícím dynamiku auta. Proto se pohon předních kol připojuje především ve chvílích, kdy to vyžaduje dynamika, a eliminuje některé neduhy stálých pohonů všech kol.

S dynamikou jízdy souvisí i další vychytávka, kterou Infiniti do Q50 implementovalo. Říká jí DAS (Direct Adaptive Steering) a ve své podstatě se jedná o řízení drive by wire, kdy neexistuje přímé spojení mezi volantem a předními koly. Z bezpečnostních důvodů je přítomna spojka, která v případě selhání systému zprostředkuje mechanické spojení řízení, ale Infiniti se chlubí téměř půl milionem testovacích kilometrů s bezproblémovým fungováním tohoto systému. Toto řešení přináší hned několik benefitů – volant je absolutně osvobozen od jakýchkoli vibrací, dále je možné měnit posilovací účinek, jednodušeji se aplikují zásahy systému udržujícího auto v jízdním pruhu a především se dá měnit převod řízení. A to dosti diametrálně. Mění se podle zvoleného jízdního režimu (Sport, Standard, Eco), nebo si jej můžete nakonfigurovat do svého individuálního nastavení vozu. Ve sportovním režimu pak projedete slalom mezi kuželkami s potřebou neuvěřitelně malého úhlu natočení volantu a ovládání auta tím dostává zcela nový rozměr. V opačném případě jsme měli možnost vyzkoušet jízdu po rozbitém povrchu a rozdíl v uklidněnosti volantu mezi standardním řízením a DAS je nebetyčný.

text: Petr Ehrlich, vydavatel magazínu evo, Foto: Archiv magazínu evo, www.i-evo.cz

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774