logo

Autoshow Praha

22. ročník automobilové výstavy

12. - 14. 4. 2019


 
 

Drobečková navigace:

Autoshow Praha Archiv aktualit Mazda 6 2.5 Skyactiv-G


 

Aktualita

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G

01. 09. 2014
 
 

Jak už asi víte, 
Mazda 6 je po SUV CX-5 druhým modelem japonské automobilky postaveným dle filozofie Skyactiv. To ve velice zjednodušené formě znamená soubor chytrých řešení, která dělají auto lehčí, zábavnější, ekologičtější, a to vše při zajímavé ceně. Na první, druhý a jakýkoli další pohled vypadá nová Mazda 6 výborně, a „šestka“ působí dojmem luxusního auta. Dokonce ji lze přirovnat například k novému Lexusu IS. Navíc tohle auto váží jen 1360 kg a je to znát.

Řešení palubní desky i středové konzoly vychází z CX-5, je jednoduché a přehledné, bez tvarových a materiálových výstřelků. Navíc zážehovou „dva-pětku“ koupíte výhradně s nejvyšší výbavou Revolution, a ta je vskutku velkorysá.

To nejzajímavější se ale skrývá pod kapotou – zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru je rovněž postaven podle filozofie Skyactiv. Pro celou paletu jejích motorů je stejným jmenovatelem nižší hmotnost, nižší ztráty třením, nižší spotřeba a emise, ale lepší výkonové parametry než minulá generace pohonných jednotek! Zážehové jednotky se u Mazdy nyní jmenují Skyactiv-G a mají na zážehový motor vysoký kompresní poměr 14:1 (stejný jako diesel 2.2 Skyactiv-D).

Jedinou převodovkou, kterou k zážehovému motoru 2.5 Skyactiv-G Mazda dodává, je šestistupňový automat a potěší na něm hned několik věcí. Jednak správné řazení v manuálním režimu – nahoru se řadí přitažením řadičky dozadu, dopředu se podřazuje, tak jako u závodního auta se sekvenční převodovkou. A jednak je to fakt, že nepotřebuje sportovní režim, prostě jen čte, jak šlapete na plyn, a když cítí, že chcete výrazněji akcelerovat, ponechá zařazený „kvalt“ a motor vytočí o kousek víc, tak aby to bylo akorát.

Motor je krásně jemný, kultivovaný a tichý. Spotřebou 7,3 l/100 při naprosto běžném užívání po městě a dálnicích. S téměř dvousetkoňovým zážehovým atmosférickým motorem ve velkém autě střední třídy! Na půlku nádrže na 62 litrů benzinu najedete nějakých 450 km. Ať tohle někdo předvede s 1.4 turbo v podobně velkém autě!

Nádherný je i podvozek Mazdy 6. Cítíte, že kola jedou stále po zemi a mají velice dobrou trakci. Pozoruhodné jsou také minimální náklony karoserie a přitom stále dostatečný komfort. Zároveň je kabina výborně odhlučněna a utlumena. Za jízdní vlastnosti si Mazda zaslouží 1*.

Mazda 6 je neuvěřitelně povedené auto, které jako jedno z mála v téhle třídě myslí i na řidičské zážitky. Tohle je ukázka, že když se chce, tak to jde. Mazda 6 s karoserií sedan, se zážehovým čtyřválcem 2,5 Skyactiv-G, automatem a ve výbavě Revolution stojí 804 900 Kč. Za tuhle cenu, při dané výbavě, schopnostech a technologiích, je Mazda 6 jednoznačně jednou z vůbec nejlepších předokolek v daném segmentu!

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/events/256/1519832236INCH_BANNER_autoshow_2018_1920x1024.jpg0 0
1774